Citroën modelom DS5 po mestskom DS3 a štýlovom hatchbacku DS4 dopĺňa novú prémiovú líniu DS vlajkovou loďou. Ako vidno, rodila sa na čistom hárku papiera a bez konvencií. Kým dĺžkou 4530 mm zapadá DS5 skôr do nižšej strednej triedy, rázvor náprav 2720 mm naznačuje ambíciu zaujať najmä zákazníkov o triedu vyššieho segmentu. Tí však nedostanú ani klasický sedan, ani bežné kombi. Citroën DS5 je totiž avantgardným hatchbackom s poriadnou dávkou futurizmu a športovej dravosti. Sympatické je, že kým menšie modely DS sú len vyšľachtenou variáciou radu C3 a C4, DS5 má v ponuke úplnú autonómiu.
Jeho línie vychádzajú z päť rokov starej štúdie C-SportLounge, vystavenej vo Frankfurte. Kým proporcie sedia priam na milimeter, sériová verzia sa vzdala protismerne otváraných zadných dverí a karosérie bez stredového stĺpika. O nedostatku invencie sa však hovoriť nedá. Dizajnéri sa odtrhli z reťaze, čo vidno nielen na komplikovanom profile, ale najmä na rafinovaných bočných prelisoch či priam výtvarne riešených reflektoroch. Korunu nasadzuje dizajnu pochrómovaná lišta tiahnuca sa od prednej masky až za predný stĺpik.
Dych vyráža DS5 aj v interiéri. Citroën ani netají, že inšpiráciu hľadal v leteckom priemysle. Stačí si prezrieť prístrojový panel, futuristickú stredovú konzolu či tlačidlá na stredovej konzole. Vládnu tu len tie najkvalitnejšie materiály. Od dreva, hliníka až po pravú kožu. Sedadlá čerpajú inšpiráciu v segmentoch remienka náramkových hodiniek. Nechýba ambientné podsvietenie. Objavuje sa tu nová generácia head-up displeja, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, svetlá so samočinným prepínaním diaľkového režimu či presnejšie monitorovanie slepého uhla v zrkadlách a asistent nechceného opustenia jazdného pruhu. Okrem miesta pre 5-člennú posádku je v kufri 456 litrov pre náklad.
Výsledkom „downsizingu“ je nasadenie troch výkonných, no úsporných preplňovaných motorov objemu 1,6 litra. Benzínových THP vo verziách 115 kW s automatickou prevodovkou alebo 147 kW s manuálom a dieselu 1.6 e-Hdi (120 kW) so stop-štart systémom a robotizovanou prevodovkou. Výkonnejšiu naftovú alternatívu vytvorí štvorvalec 2.0 HDi (120 kW). Ten bude základom aj pre prvý hybridný model Citroënu. Tak ako v Peugeote 3008 HYbrid4 spojí svoju silu s elektromotorom (27 kW) poháňajúcim zadné kolesá. Celkový výkon sústavy spojenej s robotizovaným manuálom bude 147 kW, pričom do ovzdušia bude vylučovať len 99 g CO2 na kilometer. To zodpovedá spotrebe približne 3,8 litra nafty.
Podvozok bude odvodený od už existujúcich riešení v Citroëne Grand Picasso alebo Peugeote 5008. To znamená: predná náprava McPherson, zadná vlečná náprava so skutnou priečkou. Hybridné DS5 bude mať však aj tu výsostné postavenie. Dostane totiž nezávislé zavesenie zadných kolies.
Na nový krásny Citroën sa však ešte netešte. Európsku premiéru bude mať až na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom, keď budú zverejnené aj podrobné technické údaje. K prvým zákazníkom zamieri koncom roka. Čínska predpremiéra však nebola náhodná. Čína bude po Európe druhým teritóriom, kde spustí Citroën už na budúci rok predaj prémiových modelov DS. A navyše špeciálne pre Čínu vyvíja aj obrovskú limuzínu DS6, o ktorej predaji na starom kontinente ešte nie je rozhodnuté.
Rozmery | |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4520/1850/1508 |
Rázvor náprav (mm) | 2727 |
Batožin. priestor (l) | 465 |
Technické údaje | |||||
Motor | 1.6 THP | 1.6 THP | 1.6 e-HDi | 2.0 HDi | HYbrid4 |
Zdvihový objem (ccm) | 1598 | 1598 | 1560 | 1997 | 1997 |
Max. výkon (kW/ot.) | 115/6000 | 147/5500 | 82/3600 | 120/3750 | 120 + 25 |
Krút. moment | 240/1400 | 255/1700 | 270/1750 | 340/2000 | 300 + 200/- |
.