Vedenie českého hokeja oznámilo zmenu na stredajšej tlačovej konferencii. „Uspokojili sme národ. Je to prvý signál, aby tréneri pripravili úspešný tím,“ povedal prezident zväzu Alois Hadamczik. Po prvýkrát sa v staronových dresoch objavia Česi na turnaji Karjala Cup.
Kritici označovali predchádzajúce logo za zmoknutú sliepku a nie hrdého leva. Nepodarený motív z roku 2018 bol nahradený veľkým štátnym znakom Českej republiky, s ktorým hráči naposledy štartovali na olympijských hrách v Pekingu 2022.
„Sľuby sa majú plniť. Keď som nastupoval, sľúbil som, že sa vrátime k tomuto znaku. Hokej je národný šport a patrí všetkým divákom. Nie je to fráza, to sú fakty. A my divákov potrebujeme,“ uviedol Hadamczik.
Podľa obchodného a marketingového riaditeľa českého hokeja Ondřeja Šnaidaufa s kolegami uskutočnili na konci minulej sezóny kompletný prieskum českého hokejového fanúšika. Podľa ankiet s priaznivcami či hokejistami vyšlo najavo, že si želajú návrat štátneho znaku na dres. „Výsledok ankety bol úplne jasný,“ potvrdil Šnaidauf.
Čítajte viac Fuj! Len bod v 9 zápasoch. V Montreale riešia Slafkovského. Pomôže farma, či reprezentácia?Nové dresy by mali mať aj tretiu sadu, ako nedávno prezradil člen organizačného výboru MS 2024 Petr Bříza. Slová bývalého brankára potvrdil aj šéf zväzu.
„Škoda, že to Petr všetko vyzvoní dopredu. Áno, máme modrú tretiu sadu dresov. Je to krásny retro dres. Potrebujeme ale povolenie od sponzorov. Máme objednanú modrú sadu aj pre MS v Prahe,“ skonštatoval Hadamczik.
Každopádne motív s levom, ktorý rozdeľoval fanúšikov, nebol úplne zrušený. Ako ochranná licenčná známka Českého hokeja je stále platný. „Na každom drese z merchandisingu bude stále levia hlave, čo je naša ochranná známka. Lev je stále symbolom Českého hokeja,“ dodal šéf zväzu.