KHL láka masy, Ovečkin by naplnil štadión aj dvakrát

Sedem zápasov, šesťkrát vypredané. A najväčší bonbónik ešte len príde. Z hokejovej KHL sa stal v hlavnom meste Slovenska za pár týždňov fenomén.

28.09.2012 07:00
fanúšikovia Slovana Foto:
Fanúšikovia pred štadiónom.
debata (4)

Elektrizujúca atmosféra, dobrý hokej a k tomu ako bonus víťazstvá domáceho tímu. Na Šatanovu partiu nechodia iba fanúšikovia z Bratislavy a blízkeho okolia. „Prišli sme na dobrý hokej, láka nás značka KHL a chceme vidieť ako vyzerá nový štadión,“ vysvetľovali v stredu podvečer traja kamaráti z Partizánskeho. „Vstupenky sme si kúpili cez Ticketportal, cenovo sú dostupné,“ dodal fanúšik z Partizánskeho.

Na zápas Slovana proti Jugre Chanty-Mansijsk dorazila aj štvorica priaznivcov z Martina. „Vstupenky sme dostali ako darček. KHL vyzerá zaujímavo, tešíme sa na kvalitný hokej. Občas chodíme aj na extraligu do Martina, ale tam už to ide dolu vodou,“ uviedol hovorca skupiny v šiltovke Philadelphie Flyers.

Na KHL sa cestuje do Bratislavy aj z Rakúska či z Moravy. Podľa informácií Pravdy, fanúšikovia zo zahraničia prídu na rozdiel od domácich bežne na poslednú chvíľu a spoliehajú sa na predaj vstupeniek ,,pod rukou."

Iba jeden z domácich zápasov Slovana v KHL nebol vypredaný. Proti Dynamu Riga sa usadilo v hľadisku 8034 divákov, hokeju však v sobotu popoludní konkurovalo príjemné slnečné počasie. Na ostatných súbojoch už hlásateľ oznámil 10 055 divákov.

„Návštevnosť zatiaľ prekonáva naše očakávania. Vo finančnom pláne sme počítali s 80 až 85 percentnou obsadenosťou hľadiska, no výnosy zo vstupného sú ešte vyššie. Pritom sme sa trochu obávali, že hráme z prvých deviatich zápasov až sedem doma, či nebudú ľudia hokejom presýtení,“ povedal marketingový riaditeľ HC Slovan Milan Vajda.

Zo zápasov KHL sa stala spoločenská udalosť. Okrem skalných hokejových priaznivcov navštevujú zápasy aj sviatoční fanúšikovia. „My chodíme skôr na futbal, ale videli sme v televízii, aká vládne na hokeji skvelá atmosféra. Zájdeme raz, možno dvakrát, to stačí,“ povedal jeden zo štvorice Pezinčanov, ktorá mierila na duel proti Jugre.

„Zaregistrovali sme fanúšikov z mnohých kútov Slovenska, dokonca máme pocit, že Slovanu žičia aj tam, kde nebol veľmi obľúbený. Samozrejme, že máme z toho radosť, v náštevnosti bude Slovan figurovať veľmi vysoko,“ skonštatoval Vajda.

Kým doteraz uspokojila kapacita bratislavskej arény väčšinu záujemcov o zápasy KHL, na najbližší domáce stretnutie dopyt po vstupenkách výrazne prevýšilo ponuku. Siedmeho októbra nastúpi proti Slovanu obhajca trofeje Dynamo Moskva s Alexandrom Ovečkinom v zostave. Ruský snajper vyvolal medzi fanúšikmi ošiaľ, Ovečkin by naplnil štadión aj dvakrát. Keď sa včera popoludní rozbehol cez sieť Ticketportal predaj vstupeniek na zápas, systém kolaboval. Do predaja išlo necelých štyritisíc lístkov. Rozchytali sa za dve hodiny.

„Štyritisíctristo vstupeniek je rezervovaných pre držiteľov permanentiek, päť percent kapacity hľadiska musíme garantovať pre fanúšikov hostí, ďalšie vstupenky idú do kabíny. Chápem, že veľa fanúšikov zostalo sklamaných, ale verím, že aj ďalšie októbrové zápasy ponúknu pekný hokejový zážitok,“ dodal Vajda.

Na Ovečkina a spol. sa už kupovali drahšie vstupenky. „Zvýšili sme cenu vstupeniek o dve eurá v každej kategórii. Ale len počas výluky v NHL. Prostriedky, ktoré získame zo vstupného navyše pôjdu na poistky hráčov z NHL, keďže okrem Ľubomíra Višňovského chceme angažovať ešte dvoch hokejistov so zmluvou v zámorskej profilige, tak, ako to umožňujú pravidlá KHL,“ dodal Vajda.

Ceny lístkov sa po zvýšení pohybujú od 12 do 18 eur. Slovanu sa včera upísal druhý hráč z NHL – slovenský obranca Andreja Sekera, ktorý sa pripojí k tímu na budúci týždeň. Manažment klubu ešte zháňa jednu posilu z NHL – zrejme na post centra.

V kontraste s Bratislavou sú návštevy na zápasoch KHL v Prahe, kde pôsobí ďalší z trojice nováčikov ligy HC Lev. Na premiéru proti Dynamu Riga prišlo vyše 6000 ľudí, záujem však vylepšili stovky fanúšikov z Lotyšska. Zatiaľ najviac fanúšikov (9000) bolo zvedavých na Omsk, na Jugru si kúpilo vstupenku len štyri a pol tisíc fanúšikov.

„Rozdiel medzi atmosférou v Prahe a Bratislave bol veľký. Je cítiť, že pražský klub nemá tradíciu ani fanúšikov,“ potvrdila pre Pravdu skupinka priaznivcov z Omska. Lev hrá domáce zápasy v Tipsport Arene pre 13 000 divákov, niektoré ťaháky (proti Petrohradu, Dynamu Moskva a CSKA) však situoval do ešte väčšej O2 Arény s hľadiskom pre takmer 18 000 ľudí.

Najbližšie zápasy v Bratislave
7. októbra Slovan – Dynamo Moskva
23. októbra Slovan – CSKA Moskva
27. októbra Slovan – Novokuzneck
29. októbra Slovan – Chabarovsk
30. októbra Slovan – Novosibirsk

Návštevnosť v KHL
1. Minsk 14 403 3 15 086
2. Petrohrad 10 833 3 12 300
3. Slovan 9 766 7 10 055
4. Jaroslavľ 8 736 4 10 000
5. Čeljabinsk 7 400 3 7 500

Za klubom a priemernou návštevnosťou v sezóne je počet odohraných domácich zápasov a kapacita štadióna.

4 debata chyba
Flowers