Súčasná generácia sotva dorazila na trh a už zdvihla skutočnú búrku emócií a pocitov. Rovnako ako u každého nového modelu Volkswagen, aj v tomto prípade vyvolala mimoriadny záujem nová technika a opäť o niečo emotívnejší dizajn.
Malý Volkswagen teraz vzhľadom pripomína väčších bratov Golf a Scirocco. Linky sú ostré, ale ako celok pôsobí seriózne a elegantne.
Hoci bol jeho predchodca pomerne veľký a rozmerovo klopal na dvere kompaktnej triedy, piata generácia Pola ešte povyrástla. Dĺžka narástla o 54 a šírka o 32 mm. Výška je nižšia o 14 mm a rázvor sa predĺžil o zanedbateľné štyri milimetre.
Za volantom
Interiér vyžaruje rozoznateľné kvality a jeho spracovanie je na veľmi vysokej úrovni. Okrem použitia hodnotných materiálov zvyšuje komfort jazdy predovšetkým vynikajúca zvuková izolácia, ktorá do kabíny prepustí len minimum hluku.
Na svoje nové pôsobisko si vodič nebude dlho zvykať. Všetky ovládacie prvky sú logicky umiestnené a na dosah ruky. Prístrojový panel je prehľadný, škoda len, že palubný počítač nie je v základnej výbave.
Priestrannosť kabíny zostala na úrovni predchádzajúceho modelu a pretože Polo patrilo medzi najväčšie modely v triede, neboli v tejto oblasti potrebné nijaké drastické zmeny. Kapacita batožinového priestoru sa mierne zväčšila na 280 l (+ 10 l), zavedením dvojitej podlahy sa navyše stal praktickejším a využiteľnejším.
Na ceste
Zbohom dostal atmosférický diesel SDI i hlučné a neuhladené motory 1.4 TDI a 1.9 TDI. Piate Polo prichádza s novou generáciou naftových motorov so vstrekovaním common-rail. Agregát 1.6 TDI je dodávaný v troch výkonových verziách – 75, 90 a 105 koní. Testovali sme najslabší verziu s výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 195 Nm. Jeho výkon nie je oslnivý, ale dostane vás maximálne hladkým a rovnomerným ťahom už od nízkych otáčok.
Dojem o sebe nepokazí ani za hranicami mesta. S ľahkosťou rozhýbe auto na rýchlosť ďaleko za právny rámec a urobí to pohodlnejšie a tichšie ako akýkoľvek iný model jeho triedy. Hneď po prvom kilometri je jasné, že platforma, odpruženie a brzdy bez problémov znesú oveľa väčšiu silu. Ešte uspokojivejšie výkony sa dostavia v modeloch s výkonnejšími motormi.
Kvalita a spoľahlivosť
Za kvalitu materiálov, od tkanín cez plasty na stredovej konzole, lícovanie, až po celkové spracovanie by sa nemuseli hanbiť ani vozidlá vyššej triedy. Precíznosťou spracovania a kvalitou nové Polo stanovuje štandardy všetkým v triede. Zákazníkov priláka aj nadštandardná záruka a maximálny počet hviezdičiek v sprísnených bezpečnostných testoch EuroNCAP.
Cena nikdy nepatrila medzi hlavné cnosti Pola a to isté platí pre súčasnú generáciu. S najslabším vznetovým motorom, solídnym balíkom štandardného vybavenia a príplatkovou výbavou, v ktorej nechýba palubný počítač, hliníkové disky, aj niečo navyše (čierna perleťová farba, hmlovky, koža na volante) je jej výška 14 453 eur. Avšak vyššia cena nebola pre Polo nikdy prekážkou dobrých predajných výsledkov.
Výhody | Nevýhody |
---|---|
spracovanie | cena |
spotreba | záujem zlodejov |
jazdné vlastnosti |
Technické údaje | |
---|---|
Model: | Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline |
Počet valcov/ventilov: | 4/16 DOHC |
Objem motora (cm3): | 1598 |
Výkon (kW/ot.): | 55/4000 |
Krútiaci moment (Nm/ot.): | 195/1500 |
Prevodovka: | 5-manuál |
Dĺžka/šírka/výška (mm): | 3970/1682/1485 |
Rázvor náprav (mm): | 2470 |
Objem bat. priestoru (l): | 280/952 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 170 |
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): | 14,0 |
Priemerná spotreba (l/100 km): | 4,2 |
Cena: | 13 170 € |
Sériové Vybavenie Comfortline (vybrané prvky): | |
ESP, 4× airbag, hillholder, diaľkové centrálne uzamykanie, predné hmlové svetlá, svetlomety s funkciou prisvecovania do zákruty, posilňovač riadenia, klimatizácia, el. ovládané predné okná, dvojosová regulácia volantu, výšková regulácia sedadla vodiča a spolujazdca, zásuvky pod prednými sedadlami, rádio s CD + 4 repro, delené zadné operadlo, 15-palcové disky kolies. |
Článok pripravený v spolupráci s partnerským portálom 4kotaca.net – test Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline.